הסיבות הבריאותיות לרכוב על אופניים

 

  • שיפור תפקוד לב ריאה: זהו ספורט אירובי המסייע לשפר את תפקודי הלב-ריאה ולפיתוח סיבולת ועמידות. פעילות אירובית מפחיתה את הסיכון לכולסטרול גבוה, שומנים בדם, סוכרת ולחץ דם גבוה.
  • ירידה במשקל: בכל רכיבה מאבדים בממוצע כ-500 קלוריות בשעה.
  • חיזוק השרירים: הרכיבה מסייעת בחיזוק השרירים ובנייתם. חיזוק השרירים שלא עוים בהם שימוש בשגרה.
  • היתרון ברכיבה על פני ענפי ספורט אחרים הוא העומסים הנמוכים בזמן המאמץ הגופני: פעילות בזמן ישיבה מפחיתה עומס על מערכות הגוף כיוון שאינן נאלצות לשאת את משקל הגוף.
  • בריאות הנפש: מההיבט המנטלי, השילוב שבין טיול במרחבי נוף עם הפעילות הגופנית תורמת לבריאות הנפש.